reklama

Príbeh o Anke nie je "rozprávka pre teenagerov".

Bola som. Zažila som. Precitla som. To je jediný návod, ako pochopiť, o čo skutočne ide. Predtým, než si človek nasadí okuliare kritiky. Lebo tento model je v súčastnosti veľmi populárny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Keď som prvýkrát počula príbeh o Anke Kolesárovej, vyjavili sa mi čiernobiele zožltnuté snímky z II.sv.vojny plné zohavených tiel znásilnených Nemiek, Poliek,...povraždené deti, obete genocíd. ...
Takže, keď som r.2002 prvýkrát drala čižmy do Vysokej nad Uhom ( bol november ), cítila som svojím spôsobom tak trocha aj vzdor. Prečo je príbeh 16-ročného dievčaťa taký výnimočný, keď sa toto dialo a deje všade..?? Či "dajú, či nedajú", závisí od nálady násilníka, či ich aj "po" nechá nažive. Žiť ?!! Teda skôr živoriť s pocitom špiny, hnusu, odporu k vlastnej osobe..A nedejú sa násilnosti tohoto druhu aj vo vzťahoch, manželstvách...??!!!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A čo je najväčší paradox, neďaleko miesta, kde sa 16-ročné dieťa krylo pred guľkami samopalu, na budove Obecného úradu vo Vysokej nad Uhom visí dodnes tabuľa, v ktorej obyvatelia obce ďakujú "statočným" ruským bojovníkom za oslobodenie obce...
Bola som zvedavá, ako mi o.Pavol odpovie na tieto otázky. Už som sa videla za ceduľou "Vysoká nad Uhom", a žiadna protekcia ma nezachráni :) Ale on sa len zasmial a prikývol. V Anke je zosobnenie všetkých násilností páchaných na bezbranných ženách. Anka je symbolom nevinnosti a potreby ochrany nevinnosti klíčiaceho ženstva.
Príbeh o Anke nie je "rozprávka pre teenagerov".

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Príbeh o Anke je testamentom. Epitafom. Posolstvom nám všetkým žijúcim, v tomto "lacnom" e-shopovom, nespravodlivom svete. Že...nedá sa všetko kúpiť. Sprivatizovať. Privlastniť si...
Ankina story je o návrate k hodnotám, o spomalení.
Ceste k radosti, pokojnému svedomiu..
Odvtedy som bola vo Vysokej nad Uhom nespočetne krát ( ok, budem presná, asi 8krát )
Spoznala som ľudí, sprvu všelijakých, ktorí sa tam rozhodli žiť Ankin príbeh. To je asi najväčší zázrak, dielo takmer blahoslavenej Anky Kolesárovej a jej asistenta o.Pavla Hudáka - stovky požehnaných mladých rodín vychovávajúce v láske a pravde svoje malé poklady, deťúrence. Bez drahých i-podov, i-phonov. Jednoducho..V bezpečí rodičovskej náruče, s mamou, otcom.V láske a pravde. V Bohu.
A kto neverí, nech tam beží...
Vo Vysokej nad Uhom je vysoko..Prima Pánu Bohu pod oknami...

Lucia Kvapilová

Lucia Kvapilová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Omnia cum tempore...Omnia vincit Amor... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu